söndag 22 mars 2009

Steg steg och åter steg

Nu kommer rapport nr 2 från steg tävlingen. Jag har gått 193 601 steg vilket är 143 km fram till i går kväll. Jag är strax framme i Jönköping.
Det blir inte så många steg under helgen. Fast att man har trädgårdsarbete och att man städar. Man tar väl inte ut stegen ordentligt som man gör när man tar en promenad.
Jag har till och med förlängt min ordinarie tur för att jag ska få några steg till. Rundan gav mig idag 6431 steg.
Jag är stolt över mig själv för jag går min runda varje dag fast att det blåser som tusan och små duggar.
Det är tur att man tränar upp benen tills man ska till stora staden Tokyo. Där ska promeneras helst ska jag upp i 20 000 steg om dagen. Om jag inte gör det så får jag inhandla ett hopprep och ta de sista steppen med. Ha ha jag behöver kanske semester när jag kommer hem!! Vad säger ni om det kära kollegor???

Inga kommentarer: