lördag 6 mars 2010

Färdiga projekt och projekt som ska börjas

Den här koftan gillar Sara så vi ska till garnaffären i Mörarp
för att kolla in vilken färg som önskas.
Ribbade benvärmare till min lilla mamma.
De är stickade i Palino ett mohair ullgarn.
Det är väldigt mjukt och skönt hoppas att lilla mamma ska hålla värmen om
sina ben. Garnet är köpt hos Ulla-Britts garn och handarbete i Mörarp.



Mina fina axelvärmare med en bladbård längst ner.
Mönstret har jag köpt av www.tantkofta.blogspot.com
och garnet är Järbo och köpt hos Ulla-Britt i Mörarp
det gick åt knappt 100 gram. Den är stickad
på stickor 4,5.


Så här ser den ut bakifrån



Här är mina egna benvärmare som är stickade
i ett melerat ullgarn.
Det är rester från ett par tröjor med får på
som jag stickade för flera år sen.





Inga kommentarer: