fredag 4 december 2009

Mysteriet med den försvunna lilla Oban


Th börjar att riva ett nedanskåp plus hörn sektionen, för han ska dra fram vatten till nya stället där diskmaskinen ska stå.
Precis när jag ska gå till jobb kommer där en kille frånTelia. Han ska kolla varför det visar att vi har kortslutning i vårt internet. Det är tydligen därför vi inte kan se på tv och att intenetet inte fungerar ordentlig. Telia killen kommer fram till att vårt modem som telefonen är kopplad till är trasigt och att vi har kortslutning i något av "alla" våra jack. Så han klipper bort alla x-tra telefon jack vi har. Th o Telia killen är runt i hela huset och i källaren flera gånger. Th säger till honom ,att vad du än gör så se till så att du stänger ytterdörren efter dig o att katten inte kommer ut.
När killen kört iväg så kommer Th på att konstigt att katten inte kommer, för han ska ju vara med över allt. Han börjar att leta o ropa och skramla med godis. Ingen katt, Th blir mer o mer stressad. Han börjar att letainne och sedan utomhus och går runt i grannarnas trädgårdarar. Ingen katt, konstigt tycker han katten är nog inte ute eftersom en av grannarnas katter ligger lugnt o stilla på fönsterblecket o kollar där han bor. Den katten är Obans hat objekt.
Th går in igen o letar, fortfarande ingen Oban. Th ringer en kompís o berättar om modemet, han kommer med ett nytt som han har. Då fungerar tv o internet ordenligt. Kompisen o Th letar vidare efter Oban här inne, de hittar ingen katt. Efter en stund hör de en duns. Th säger , det hördes som om Oban hoppade ner från något, hörde du samma?? Ja . De upp på andra våningen o kollar men ingen Oban i de två rummen, då går de in i sovrummet o där inne står den lille rackaren. Han har smugit sig in där när Th o Telia killen höll på med telefonjacket. Det hör till saken att Th varit där o letat flera gånger, men då var där ingen Oban. Vi har en stor gammal kista som står i sovrummet, antagligen så har han gömt sig där bakom.
Så när jag kom hem från jobb blev det till att byta sängkläder och vädra. För där inne får han inte vara. Jag måste ha ett kattfritt ställe eftersom jag inte tål katt så bra.
Kan tänka att Oban sett att dörren var öppen in till sovrummet, där har jag aldrig varit det måste undersökas. Jag såg att han varit uppe o gått runt i sängarna och antagligen legat på Th´s kuddar.
Stackars Th jag förstår hur han kännt sig. Stressigt med Telia killen o grejor som inte fungerar o så bli av med katten. Men som jag sa till honom , varför stängde du inte ut honom i orangeriet eller på toan på andra våningen när ni skulle springa ut o in o upp o ner i hela huset.

Inga kommentarer: