torsdag 18 februari 2010

INGET STICK CAFÉ I KVÄLL

Jag fick ringa återbud till mitt stick café i kväll, snyft snyft. För det snöade och blåste som bara den. Våran grus väg var igen blåst redan strax efter 15-tiden. Det var inte helt lätt att gå igenom
drivorna. När sedan Th kom hem och sa att jag var nära att sätta mig i drivan i svängen ca 100 meter hemifrån, då gav jag upp.
Efter att vi ätit middag så tog vi oss ett varmt bad i bubbelpolen sedan åkte stickorna fram. Jag började på min halsvärmare som jag köpte garn till i Kolding. Den ska stickas på tvären och sedan ska man tappa vissa maskor på slutet som ska "rinna" ända ner till uppläggnings varvet.
Det ska komma en bild på det hela inom en snar framtid.
Jag pratade med Sara vid 17.00 och frågade hur hemfärden gick. Hon sa att den gick bra och att hon var i Malmö. Hon ringer tillbaka efter en 10 minuter och säger att nu var turen slut. Ett tåg strax norr om Landskrona hade spårat ur så det var totalstopp på den linjen. Så hon fick av tåget och på ett annat som skulle gå direkt till Billeberga.Väl där så fick hon ringa grannen som fick fiska upp henne och lille Melvin. Bilen stog ju kvar i Landskrona!!!
Nu så är jag och säkert många med mig trötta på den här snön. VÅREN VAR ÄR DU???

Inga kommentarer: