onsdag 3 februari 2010

Så här ser det ut dagen efter snöovädert.

Gott om snö på blomkrukan.
Det ligger snö på träden också.


Hela innergården är ett enda stort snö berg,
det har blåst runt. Vi kommer inte in genom grinderna på ett tag med bilarna eller släpet.
Th har precis skottat lite i morse så vi kan ta oss från trappan ut genom ena grinden

Jag har skottat hela inkörslen i alla fall.
5000 steg gjorde jag på det, inte illa.
Men nu känner jag mig trött i armar och i nacken.
Kinderna bränner och är röda precis som äppelkinder.



Fint är det i trädgården när man inte gått där.
Där finns endast spår av grannkatten och av fåglarna.





4 kommentarer:

patricia sa...

Tänk om det kunde ta slut någon gång så vi kunde ta fram våra blommor Rosa. Mitt citronträd behöver komma ut i solen det ser ut som det skulle dö! Och katterna har överskottsenergi för de vill knappt gå ut. Jag längtar...

Oban sa...

Ja tänk när vi kan ta ut våra blommor. Jag har börjat att klippa ner mina och ska snart börja att plantera om dom.
Mitt citronträd har inte ett enda blad kvar och det står i orangeriet. Ser ingen ohyra på det men jag tycker det verkar konstigt.

Ylva och GrabbarnaGrus sa...

Hej trädgårds bruttan!! Om jag ska göra ett äpple spalje i trädgården vad ska vi tänka på då?? Vill ha som dina!! ;) kram kram

Oban sa...

Be dom i trädgårds affären hjälpa dig att se ut träd som är bra att spaljea.