tisdag 20 april 2010

Ingrids födelsedag

Efter Köpenhamn hittar vi en solig hörna på Lilla Torg.
Ett glas vin/öl i solens sken är inte så dumt.
Vi har lagt vinterjackorna.
Vi åt smörgåsar i Nyhavn.
De hade fått pris för bästa smöre bröna ett flertal år.
Så var det även 2010. De hade någon speciell öl som Th lurade på oss alla.
Men den föll inte mig i smaken så där var han tvungen att dricka två öl, det var synd om honom.Eller ????
Smörgåsarna var jättegoda, min är sprängd kalkon med äppel jux och sparris.

Nyhavn.


Vi kom fram till Runde Torn efter att vi letat upp en garnaffär.
Först hade garnaffären flyttat så besvikelsen var stor.
Så vi fortsatte gatan fram för att föreviga Runde Torn.
När vi gått över några korsningar så låg garnaffären framför mig.
Ordningen var återställd in och klämma och känna på garn och drömma sig bort.
Karlarna stog utanför och undrade om jag aldrig skulle bli färdig.
De fick allt lugna sig tills jag var nöjd.




Hipp Hipp Hurra för Ingrid på sin födelsedag.
Vi hade bestämt att träffas 8.30 men vi kom tidigare
med champagne och presenter.




1 kommentar:

ingrid sa...

Tack för en härlig helg!!!!!!!!!!!!