söndag 11 april 2010

När katterna är borta dansar råttorna på taket!!

Här börjar Th att bandtäcka matsalstaket.

Jag har varit uppe på taket ett antal gånger nu.
Det är inte lätt att klättra på en stege och samtidigt hålla i ena ändan
av en 6 meter lång plåt. Sedan ska man från stegen och upp på taket.
Men jag hade en hink att hålla mig i .
Jag tycker det är läskigast att gå från stegen och upp på taket när där
inte är något som sitter fast att häva sig i.

Nu är det bara den yttersta plåtbiten kvar på denna sidan.



Snart är det färdigt.



Sista plåtbiten har kommit upp på taket.
Nu ska det bara olja på kanten sedan ska bitarna slås ihop.
En stund senare kom ägarna hem. Johan fick hoppa i jobbarkläderna
och spika fast en pappremsa.
När jag inte hjälpt Th så har jag målat vindskivor till matsalen.
Plockat ihop allt skräp som låg på gräsmattan runt huset.
Sen blev det en hel del som låg i häcken utanför staketet som jag plockade samman..
Nu är jag uppe i 11600 steg så jag är nöjd med dagen.




2 kommentarer:

ingrid sa...

Inte illa alls, bra jobbat svägerskan.

Sara Bonde sa...

Ni är så himla duktiga, effektiva och bra!